بررسی و معرفی انواع مکانیزم صندلی اداری

بررسی و معرفی انواع مکانیزم صندلی اداری

دو کار اصلی مکانیزم صندلی اداری:

  1. اتصال صندلی به پایه و جک
  2. قرار دادن صندلی در حالت های مختلف

جک گازی:

 حرکت عمود صندلی به وسیله جک گازی صورت می گیرد. زمانی که جک گازی در جایگاه خود در مکانیزم صندلی قرار می گیرد و سپس مکانیزم به نشیمن گاه صندلی متصل می شود با بالا و پایین کردن جک گازی صندلی نیز بالا و پایین می شود.

اهرم جک گازی:

احتمالا همه شما زمانی که پشت میز کارتان می نشینید با هرمی ارتفاع صندلی خود را تنظیم می کنید که وظیفه این امر را اهرم جک گازی برعهده دارد.

اهرم قفل زاویه:

این قطعه در واقع نقش قفل کردن مکانیزم صندلی در زوایای مختلف را بر عهده دارد

بخش استکانی:

در این بخش درواقع از فنری استفاده شده است که می تواند میزان روان بودن حرکت پشتی صندلی را به خود اختصاص دهد. لازم است بدانید گاهی در برخی از صندلی ها به جای استفاده از این بخش از اهرم های جداگانه برای این کار استفاده می کنند تا بتوانند میزان روان بودن حرکت پشتی صندلی را به صورت درست ارائه دهند.

معروف ترین مکانیزم های صندلی اداری:

  1. مکانیزم زانویی:  بیشتر برای صندلی اداری و صندلی های سنگین استفاده می شود و در هر دو نوع تیلت و سینک وجود دارد و اکثرا قفل مورد استفاده در آن ها قفل خودکار می باشد.
  2. مکانیزم L: برای صندلی های آزمایشگاهی و صنعتی و … استفاده می شوند که می توان آن ها را با توجه به ساختار ویژه ای که دارند، در گروه مکانیزم سینک در نظر گرفت. این نوع مکانیزم ها می توانند درجات آزادی زیادی ایجاد کنند.

اسلایدر: اسلایدر می تواند هم به صورت جدا و هم همراه با صندلی اداری عرضه شود که کار آن حرکت افقی نشیمن گاه می باشد به این صورت که نشیمن گاه را در راستای عقب و جلو می لغزاند

انواع مکانیزم صندلی اداری:

به طور کلی مکانیزم صندلی اداری را میتوان به دو دسته تقسیم کرد:

  1. نوع قفل

قفل دستی: که تنها در یک وضعیت قفل می شود و تک اهرمی می باشد.

 قفل خودکار: مکانیزم های قفل خودکار در چند حالت قفل می شوند و دو نوع مکانیزم تک اهرم و مکانیزم دو اهرم وجود دارد.

قفل کلاچی: مکانیزم های قفل کلاچی در هر وضعیتی که کاربر نیاز داشته باشد قفل می شود. مکانیزم های قفل کلاچی دو یا سه اهرمی هستند.

  1. تیلت و سینکرون بودن

مکانیزم تیلت: مکانیزم های تیلت تماما بدونه تسمه هستند که در مکانیزم های تیلت پشتی و نشیمن گاه صندلی در برابر یکدیگر ثابت هستند

مکانیزم سینک: مکانیزم تسمه داری است که در آن پشتی و نشیمن گاه نسبت به یکدیگر متغیر می باشد.

اصلی ترین تفاوت مکانیزم تیلت و سینکرونی، جدا بودن نشیمن گاه از پشتی صندلی اداری می باشد.


مکانیزم هماهنگ
: قابل تنظیم برای حرکت همزمان پشتی و کفی صندلی است.

مکانیزم تماس دائم: قابل تنظیم فقط برای حرکت پشتی صندلی.

مکانیزم زانویی: نقطه محور آن به لبه صندلی است که مانند تصویر میتوان آن را تنظیم کرد.

مکانیزم کنترل وزن: قابل تنظیم برای کاهش یا افزایش مقاومت مکانیزم صندلی است. این کار باعث می شود در زمانی که کاربر به عقب بر می گردد پشت بازوی کاربر هموار باشد.

مکانیزم تعادل بدن: به این نوع مکانیزم 3D  هم گفته می شود که به صورت کاملا پویا است. در زمان استفاده کاربر از آن صندلی به صورت حرکت می کند که انگار کاربر بر روی یک توپ نشته است.
مکانیزم تعادل بدن یک تکنولوژی است که درد کمر و ستون فقرات را کاهش می دهد. این سیستم به صورت خودکار تعادل بدن در موقیعت نشستن کاربر بر روی صندلی را فراهم می کند.

مکانیزم پشتیبان کمر: صندلی هایی که این نوع مکانیزم را دارند برای کاربرانی که اکثر روز را پشت میز سپری می کنند بسیار مفید است.
مکانیزم پشتیبان کمر برای کاهش استرس و عضلات کمر بسیار مفید است. مکانیزم یکی از مهمترین قطعات صندلی اداری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *